Pentru colaborări, întrebări, cereri de review-uri sau altele, contactaţi-mă pe adresa: vogueandjazz@gmail.com

luni, 17 iunie 2013

#1. Cartea de azi: Împăratul muştelor de William Golding


       Ieri v-am prezentat pe scurt această carte şi m-am gândit că ar fi momentul şi pentru prima impresie despre o carte.


Împăratul muştelor
                                       de William Golding



Prezentare generală: 

       Un grup de copii scapă cu viaţă din catastrofa prabuşirii unui avion şi încearcă să supravieţuiască pe o insulă pustie din mijlocul Pacificului. Însă ceea ce ar putea fi aventura vieţii lor, o nouă robinsoniadă departe de adulţi şi de regulile acestora, se transformă într-un coşmar ucigător de vise: ura ia locul inocenţei şi crima se înstăpânşste peste o lume care-şi rătăceşte busola. O parabolă de o forţă incredibilă care ne oferă un răspuns deopotrivă crud şi realist la întrbarea: este libertatea absolută calea spre paradis? (Suersa: Humanitas.ro )

Părerea mea:

       De la o vreme îmi pică în mână numai cărţi cu şi despre copii însă pentru oameni mari (voi mai avea review-uri şi veţi observa acest lucru :))). Este o carte excepţională şi pe bună dreptate că W.Golding a meritat Premiul Nobel pentru literatura din 1983.
       Cartea începe frumos, fără descrieri aberante care să te facă să o laşi imediat din mână. Iar atunci când apar pasaje descriptive, acestea sunt foarte frumos construite, arătând un loc exotic ce parcă se află lângă tine. Povestea te captivează de-a dreptul! Din cauza peisajului exotic, este o carte pe care o recomand pentru vară. Este uşor de citit şi deci, dacă vă puneţi în gând să o citiţi, o terminaţi în MAXIM 3 zile.
       Personajele respectă tipologiile oamenilor din jurul nostru. Nimic spectaculos, nimic care să te facă să consideri povestea SF.
       Nu o să vă dezvălui mai multe, deoarece scopul meu este de a antrena cititorul. Însă mai adaug că paradisul exotic văzut la început ca un tărâm al făgăduinţei devine un loc al crimei, poftei de sânge şi al estompării până la dispariţie a copilăriei (limita de vârstă a personajelor fiind undea la 14 ani).

        O carte HUMANITAS Fiction.

        Merită citită, mai ales dacă prindeţi o ofertă bună (eu am achiziţionat-o de pe Elefant.ro ) sau şi la anticariat.



P.S. Cartea a fost cumpărată de mine, deci această prezentare nu este sponsorizată în niciun fel. Referinţele date sunt adăugate pentru a face cititorului găsirea produsului mai usşoară.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu